PDA

View Full Version : Steelers v. Rats Tailgate AFCCG style



SteelerNation1
01-15-2009, 02:28 PM
Hi guys. Anyone going to the game, you are MORE THAN WELCOME to come tailgate with me and my family and friends. I think we'll have the grill going, and beers flowing.

We are going to be in the Burgh (again) by 8 o'clock am. For those of you who don't know, I tailgate on the corner of Reedsdale Ave. and Fontella. Reedsdale actually turns into Fontella. We are in the Mercy Behavioral Health parking lot. It is a long, but skinny lot adjacent to the Mercy building. If you see a ton of construction (casino), you are in the right place. See link.
http://maps.google.com/maps?hl=en&q=hei ... a=N&tab=wl (http://maps.google.com/maps?hl=en&q=heinz%20field&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl)

Bring whatever you'd like to eat or drink or just stop by to say hello. We'll be the ones gambling/playing cornhole, and a great game called shut-the-box. I am driving a white ford escape and it will have a 15 foot flagpole with a old style steelers helmet at the top. PM me for more deatils.


Go Steelers! :tt1 :tt2 :tt1 :tt2 :tt1 :tt2

Iron Shiek
01-15-2009, 02:47 PM
Highly recommended.

:tt2

Jigawatts
01-15-2009, 04:02 PM
Highly recommended.

:tt2

Yep, it was good times.

Don't know if I'll make it to this one though. :(

But you never know, it's possible that I'll get there in time.

pittpete
01-15-2009, 06:38 PM
Im still cold, holy crap.

Jigawatts
01-16-2009, 01:05 PM
Im still cold, holy crap.

I didn't warm up until I got home 2 hours later.

SteelerNation1
01-16-2009, 01:15 PM
Im still cold, holy crap.

I didn't warm up until I got home 2 hours later.

It was definitely cold, but that Dallas game was 10 times colder IMO.

Iron Shiek
01-16-2009, 01:21 PM
I don't know about how cold I was...I don't remember. But all I gotta say is I'm glad it wasn't as cold as it is here in Columbus today. For eff sake, the high is gonna be 5 degrees. Going to work it was -9 (-24 with wind chill). That walk to the building sucked.

Stlrzd...how do you live in this crap!!! I am a winter person, but these temps are ridiculous.

stlrz d
01-16-2009, 01:27 PM
I don't know about how cold I was...I don't remember. But all I gotta say is I'm glad it wasn't as cold as it is here in Columbus today. For eff sake, the high is gonna be 5 degrees. Going to work it was -9 (-24 with wind chill). That walk to the building sucked.

Stlrzd...how do you live in this crap!!! I am a winter person, but these temps are ridiculous.

I'm a tough mother fscker! :P

I'm wearing my t-shirt from the 1999 Polar Bear jump today (under a Steelers sweatshirt of course since I gotta represent!). New Year's Day is the day and Lake Michigan is the target. Here are the stats from that day:

Water Temp: 30 degrees
Air Temp: 11 degrees
Wind Chill: -10 degrees

Makes you feel more alive then you'll ever feel in your life!

Jigawatts
01-16-2009, 01:50 PM
It was -10 went I went to work this morning. Negative f-ing 10. I froze my arse off
at work today. :evil:

Right now, a high of 28 on Sunday looks nice. 8)

Iron Shiek
01-16-2009, 01:51 PM
It was -10 went I went to work this morning. Negative f-ing 10. I froze my arse off
at work today. :evil:

Right now, a high of 28 on Sunday looks nice. 8)


A balmy 28. I'd take it. :tt2

SteelerNation1
01-16-2009, 02:34 PM
28 degrees...ahhhhh tshirt and shorts weather baby!

RuthlessBurgher
01-16-2009, 03:04 PM
[quote="Iron Shiek":abo6eclw]I don't know about how cold I was...I don't remember. But all I gotta say is I'm glad it wasn't as cold as it is here in Columbus today. For eff sake, the high is gonna be 5 degrees. Going to work it was -9 (-24 with wind chill). That walk to the building sucked.

Stlrzd...how do you live in this crap!!! I am a winter person, but these temps are ridiculous.

I'm a tough mother fscker! :P

I'm wearing my t-shirt from the 1999 Polar Bear jump today (under a Steelers sweatshirt of course since I gotta represent!). New Year's Day is the day and Lake Michigan is the target. Here are the stats from that day:

Water Temp: 30 degrees
Air Temp: 11 degrees
Wind Chill: -10 degrees

Makes you feel more alive then you'll ever feel in your life![/quote:abo6eclw]

Ummm...my elementary science background tells me that water freezes when it hits 32. :wink:

Iron Shiek
01-16-2009, 03:52 PM
[quote="Iron Shiek":cuwpcvi2]I don't know about how cold I was...I don't remember. But all I gotta say is I'm glad it wasn't as cold as it is here in Columbus today. For eff sake, the high is gonna be 5 degrees. Going to work it was -9 (-24 with wind chill). That walk to the building sucked.

Stlrzd...how do you live in this crap!!! I am a winter person, but these temps are ridiculous.

I'm a tough mother fscker! :P

I'm wearing my t-shirt from the 1999 Polar Bear jump today (under a Steelers sweatshirt of course since I gotta represent!). New Year's Day is the day and Lake Michigan is the target. Here are the stats from that day:

Water Temp: 30 degrees
Air Temp: 11 degrees
Wind Chill: -10 degrees

Makes you feel more alive then you'll ever feel in your life!

Ummm...my elementary science background tells me that water freezes when it hits 32. :wink:[/quote:cuwpcvi2]

And all this Plane crash coverage told me that if you get into water that cold you would die of hypothermia in 30 seconds (don't quote me on that but it was something to that affect)

RuthlessBurgher
01-16-2009, 04:02 PM
[quote="stlrz d":1ctgn67v][quote="Iron Shiek":1ctgn67v]I don't know about how cold I was...I don't remember. But all I gotta say is I'm glad it wasn't as cold as it is here in Columbus today. For eff sake, the high is gonna be 5 degrees. Going to work it was -9 (-24 with wind chill). That walk to the building sucked.

Stlrzd...how do you live in this crap!!! I am a winter person, but these temps are ridiculous.

I'm a tough mother fscker! :P

I'm wearing my t-shirt from the 1999 Polar Bear jump today (under a Steelers sweatshirt of course since I gotta represent!). New Year's Day is the day and Lake Michigan is the target. Here are the stats from that day:

Water Temp: 30 degrees
Air Temp: 11 degrees
Wind Chill: -10 degrees

Makes you feel more alive then you'll ever feel in your life!

Ummm...my elementary science background tells me that water freezes when it hits 32. :wink:[/quote:1ctgn67v]

And all this Plane crash coverage told me that if you get into water that cold you would die of hypothermia in 30 seconds (don't quote me on that but it was something to that affect)[/quote:1ctgn67v]

So what you are telling me is that stlrz_d will feel more alive then you'll ever feel in your life for 30 seconds, then more dead then you'll ever feel in your life after that, eh? :wink:

Iron Shiek
01-16-2009, 04:21 PM
[quote="stlrz d":4lxqwzp6][quote="Iron Shiek":4lxqwzp6]I don't know about how cold I was...I don't remember. But all I gotta say is I'm glad it wasn't as cold as it is here in Columbus today. For eff sake, the high is gonna be 5 degrees. Going to work it was -9 (-24 with wind chill). That walk to the building sucked.

Stlrzd...how do you live in this crap!!! I am a winter person, but these temps are ridiculous.

I'm a tough mother fscker! :P

I'm wearing my t-shirt from the 1999 Polar Bear jump today (under a Steelers sweatshirt of course since I gotta represent!). New Year's Day is the day and Lake Michigan is the target. Here are the stats from that day:

Water Temp: 30 degrees
Air Temp: 11 degrees
Wind Chill: -10 degrees

Makes you feel more alive then you'll ever feel in your life!

Ummm...my elementary science background tells me that water freezes when it hits 32. :wink:

And all this Plane crash coverage told me that if you get into water that cold you would die of hypothermia in 30 seconds (don't quote me on that but it was something to that affect)[/quote:4lxqwzp6]

So what you are telling me is that stlrz_d will feel more alive then you'll ever feel in your life for 30 seconds, then more dead then you'll ever feel in your life after that, eh? :wink:[/quote:4lxqwzp6]

He'll be dead...but at least he got a snazzy new t shirt!

http://l.yimg.com/g/images/spaceball.gif

:P

(in searching for that I found another shirt that said: "I wish my lawn was EMO that way it would cut itself." :D )

stlrz d
01-16-2009, 05:29 PM
[quote="Iron Shiek":baxoi38z]I don't know about how cold I was...I don't remember. But all I gotta say is I'm glad it wasn't as cold as it is here in Columbus today. For eff sake, the high is gonna be 5 degrees. Going to work it was -9 (-24 with wind chill). That walk to the building sucked.

Stlrzd...how do you live in this crap!!! I am a winter person, but these temps are ridiculous.

I'm a tough mother fscker! :P

I'm wearing my t-shirt from the 1999 Polar Bear jump today (under a Steelers sweatshirt of course since I gotta represent!). New Year's Day is the day and Lake Michigan is the target. Here are the stats from that day:

Water Temp: 30 degrees
Air Temp: 11 degrees
Wind Chill: -10 degrees

Makes you feel more alive then you'll ever feel in your life!

Ummm...my elementary science background tells me that water freezes when it hits 32. :wink:[/quote:baxoi38z]

Lake Michigan doesn't freeze over brother. Lots of wind to make sure of that. :)

Did it for 9 years straight until I moved to Green Bay. They don't do it here and I'm not driving 60 miles one way just to jump in a lake on New Year's Day so that put an end to that.

My first year we even did it twice. Once in Sheboygan and later in February we got a trip to Bemidji, MN to jump in Lake Bemidji as part of their annual winter festival. They wanted a club who knew how to do it right to come up and show them how to do it so it could become part of their winter fest every year. They called us and paid our way. Lake Bemidji is an inland lake though so it does freeze all the way over. They used chainsaws to cut a swimming pool sized hole in the lake in about 3 feet of water.

Anway, here's a vid from a Sheboygan jump. This is from after I had moved away. The guy in the blue, sleeveless flannel shirt is Larry. He's the flag bearer and leads the club from the Armory to the lake shore every year. All the years I've gone there were never fewer than 200 people "dipping". And yes, I go all the way under.

[youtube:baxoi38z]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ndbcj92Z44M&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ndbcj92Z44M&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube:baxoi38z]

I have pictures of myself, but none are digital and I don't have a scanner otherwise I'd be happy to share.

As for the hypothermia issue...I've never seen it happen in my 9 years dipping. And we're out there for a long time too. It's about a 500 yard walk from the Armory to the point of entry. It's takes a good 20 minutes to get everyone down there. Then for another 10 minutes or so there is much yelling, jumping around, etc. to get the adrenaline flowing. Once they drop the rope and sound the horn everyone runs to the water. If you're at the back of the pack it could take another 5 minutes or so to get to the water. Everyone does that part different then. For me, I would run in to waist deep and dunk myself. Then walk around for awhile in the water, yelling and screaming while looking for people I know. Then I'd come out, run into someone I knew and go back in. Usually 3 or 4 times until I'd had enough.

All told I would be outside for an hour at the very least. Time in the water anywhere from 5-10 minutes total. Then a dash to my "running" vehicle and home for a hot shower.

It's not cold enough!!!!! :P

buckeyehoppy
01-16-2009, 09:18 PM
[quote="stlrz d":7n481dzh][quote="Iron Shiek":7n481dzh]I don't know about how cold I was...I don't remember. But all I gotta say is I'm glad it wasn't as cold as it is here in Columbus today. For eff sake, the high is gonna be 5 degrees. Going to work it was -9 (-24 with wind chill). That walk to the building sucked.

Stlrzd...how do you live in this crap!!! I am a winter person, but these temps are ridiculous.

I'm a tough mother fscker! :P

I'm wearing my t-shirt from the 1999 Polar Bear jump today (under a Steelers sweatshirt of course since I gotta represent!). New Year's Day is the day and Lake Michigan is the target. Here are the stats from that day:

Water Temp: 30 degrees
Air Temp: 11 degrees
Wind Chill: -10 degrees

Makes you feel more alive then you'll ever feel in your life!

Ummm...my elementary science background tells me that water freezes when it hits 32. :wink:[/quote:7n481dzh]

Lake Michigan doesn't freeze over brother. Lots of wind to make sure of that. :)

Did it for 9 years straight until I moved to Green Bay. They don't do it here and I'm not driving 60 miles one way just to jump in a lake on New Year's Day so that put an end to that.

My first year we even did it twice. Once in Sheboygan and later in February we got a trip to Bemidji, MN to jump in Lake Bemidji as part of their annual winter festival. They wanted a club who knew how to do it right to come up and show them how to do it so it could become part of their winter fest every year. They called us and paid our way. Lake Bemidji is an inland lake though so it does freeze all the way over. They used chainsaws to cut a swimming pool sized hole in the lake in about 3 feet of water.

Anway, here's a vid from a Sheboygan jump. This is from after I had moved away. The guy in the blue, sleeveless flannel shirt is Larry. He's the flag bearer and leads the club from the Armory to the lake shore every year. All the years I've gone there were never fewer than 200 people "dipping". And yes, I go all the way under.

[youtube:7n481dzh]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ndbcj92Z44M&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ndbcj92Z44M&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube:7n481dzh]

I have pictures of myself, but none are digital and I don't have a scanner otherwise I'd be happy to share.

As for the hypothermia issue...I've never seen it happen in my 9 years dipping. And we're out there for a long time too. It's about a 500 yard walk from the Armory to the point of entry. It's takes a good 20 minutes to get everyone down there. Then for another 10 minutes or so there is much yelling, jumping around, etc. to get the adrenaline flowing. Once they drop the rope and sound the horn everyone runs to the water. If you're at the back of the pack it could take another 5 minutes or so to get to the water. Everyone does that part different then. For me, I would run in to waist deep and dunk myself. Then walk around for awhile in the water, yelling and screaming while looking for people I know. Then I'd come out, run into someone I knew and go back in. Usually 3 or 4 times until I'd had enough.

All told I would be outside for an hour at the very least. Time in the water anywhere from 5-10 minutes total. Then a dash to my "running" vehicle and home for a hot shower.

It's not cold enough!!!!! :P[/quote:7n481dzh]

DAYUM!!!

Anyone wanna start a "Get stlrz d To The Burgh" fund? When the Steelers win, you'll have to strip to your skivvies and dive into the Ohio River.

Lake Michigan is too damned deep to freeze over. Same with all the Great Lakes except Erie. I couldn't do it, so hats off to you, stlrz d!!!

RuthlessBurgher
01-16-2009, 11:17 PM
Anyone wanna start a "Get stlrz d To The Burgh" fund? When the Steelers win, you'll have to strip to your skivvies and dive into the Ohio River.

If Myron Cope can swim across the Mon, then stlrz_d can swim across the Ohio. Yoi, and double yoi!!!

stlrz d
01-17-2009, 01:05 AM
DAYUM!!!

Anyone wanna start a "Get stlrz d To The Burgh" fund? When the Steelers win, you'll have to strip to your skivvies and dive into the Ohio River.

Lake Michigan is too damned deep to freeze over. Same with all the Great Lakes except Erie. I couldn't do it, so hats off to you, stlrz d!!!

You raise the funds and I would do it. That's a guarantee!

I forgot about that component. The water is turning over constantly because the lake is so deep. Coupled with the almost constant winds and the water just never stops moving.

buckeyehoppy
01-17-2009, 05:20 PM
DAYUM!!!

Anyone wanna start a "Get stlrz d To The Burgh" fund? When the Steelers win, you'll have to strip to your skivvies and dive into the Ohio River.

Lake Michigan is too damned deep to freeze over. Same with all the Great Lakes except Erie. I couldn't do it, so hats off to you, stlrz d!!!

You raise the funds and I would do it. That's a guarantee!

I forgot about that component. The water is turning over constantly because the lake is so deep. Coupled with the almost constant winds and the water just never stops moving.

We shoulda started this movement about a week ago. I would have contributed, but I couldn't have raised it all on my own (HOB doesn't pay that well).

Go about 30 yards out into Lake Michigan and yer scuba diving, brother. Go about 30 yards out into Lake Erie and yer still only waist deep. Lake Superior you pretty much need scuba gear on anytime you're thinking of swimming in there.

stlrz d
01-17-2009, 05:57 PM
DAYUM!!!

Anyone wanna start a "Get stlrz d To The Burgh" fund? When the Steelers win, you'll have to strip to your skivvies and dive into the Ohio River.

Lake Michigan is too damned deep to freeze over. Same with all the Great Lakes except Erie. I couldn't do it, so hats off to you, stlrz d!!!

You raise the funds and I would do it. That's a guarantee!

I forgot about that component. The water is turning over constantly because the lake is so deep. Coupled with the almost constant winds and the water just never stops moving.

We shoulda started this movement about a week ago. I would have contributed, but I couldn't have raised it all on my own (HOB doesn't pay that well).

Go about 30 yards out into Lake Michigan and yer scuba diving, brother. Go about 30 yards out into Lake Erie and yer still only waist deep. Lake Superior you pretty much need scuba gear on anytime you're thinking of swimming in there.

You'd be surprised actually. On Lake Michigan anyway. 30 yards out (at the Sheboygan jump spot) is only about chest deep on me. But in other places, yeah, you're in deep no doubt!